torsdag 8 december 2011

Änglaljusbloggare på Änglaljuskonsert

Igår kväll var jag och goa f.d arbetskamraten M. på, vad som blivit en tradition för oss i december, på konserten "Änglaljus" med John Kluge. I år var också Patricia och en arbetskamrat till henne med.

Det var som vanligt en fantastikt bra konsert.
Kluges fantastiska röst, mixad med gästartisterna, Sara Varga och Eva Lotta Ohlssons röster. Tyvärr, tyckte jag att Sara Vargas låtar, som hon skrivit, inte riktigt passade in i konserten. Det var (som jag tycker) lite för lite julstämning över dem.

Ett litet smakprov, dock inte från igår.


 

När vi kom hem, efter att vi varit och handlat i helgen, stod det blommor utanför dörren.
Det var tredje gången detta hände, efter Krister kommit hem från sjukhuset.
Vi brukar oftast vara hemma nu, förutom sjukhusbesök, besök i mataffären eller att vi åker för att besöka barnbarnen.
Denna eleganta blomgrupp, var det som hade lämnats vid dörren.



Besvikelsen blev stor, när vi fick veta att det var Nettan och Ingemar, som hade åkt ända från Falkenberg, bara för att behöva vända vid ytterdörren.
Tack kära västkustbor :)


"Frk. Ström d.y" ringde igår. Det är alltid lika roligt när hon hör av sig. (gammal vänskap rostar aldrig :D )
Vi kom fram till att vi ska ha en liten snabbträff med fika, någon dag före jul, på Bernts konditori.
Eller kanske tar vi den på "Änglagård".

--------        --------       --------     --------      ---------

Några har bett mig länka min debut, som radiopratare, för en dryg vecka sedan.
Karlavagnens tema var: "Har du någon gång haft änglavakt?"
Jag skickade iväg ett kort mail, och strax före halv elva på kvällen, blev jag uppringd, och fick veta att jag kommer åter igen bli uppringd strax efter 23-tiden.
Lite skämmigt, men det bjuder jag på ;)
Min tanke, när jag skickade iväg mailet var, att så många som möjligt skall få veta att det viktiga är, att göra något än inget alls.

Nej!!!!! nu kom det en fruktansvärd åskknall, mitt i allt snöandet, så jag måste stänga av datorn. :( :(

http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=3604676&t=50

T.C.Y

1 kommentar:

  1. Jag tycker det var en fin radiodebut du gjorde. Änglar har följt människan i årtusenden. Det finns många exempel på det i Bibeln.
    Må så gott
    Gunilla

    SvaraRadera