måndag 26 december 2011

Retreat vid vår Julkrubba


 



Juldagen 2011 går mot sitt slut.

Vilken fantastiskt fin Julafton och Juldag vi har haft, i år också.


Tre glada generationer


Julaftonen var den första på 16 år, som Tomten inte kom med julklapparna. De hade han istället lagt under granen, med andra ord har alla varit snälla i år också.




 "Tomten" och hans "Nissar" känner väl till min svaghet för Änglar.
Jag fick Änglar, som är ljusbärare och `Årets Julängel´ (bland mycket annat :) ).
Det är lika spännande varje julafton, att få se vilket budskap Årsängeln kommer med.
Årets är "Glanz der Liebe".

Idag, Juldagen, har vi traditionsenligt varit hos Tina´s familj och ätit lutfisk med  tillbehör.
Allt smakade fantastiskt bra, men jag måste framhålla såsen, som Tina alltid lyckas få  verkligt delikat :)

Jag, Krister, bror L, far och dottern i huset, tog en välbehövlig promenad i blåsten, innan det vankades Ris à la Malta. Mumsmums!!!

Mätta (övermätta) och belåtna, blev vi bjudna på solosång av Cajsa-gumman, som sjöng så fint.



                 


På julaftons- och Juldagskvällen, innan jag lägger mig, brukar jag sitta framför julkrubban och koppla av.
Det är så avkopplande och ger verklig sinnesro.

GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN KÄRA LÄSARE!

T.C.Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar