tisdag 13 december 2011

Staffan var en stalledräng.........


Luciamogonen 2011, får vi ta lussefikat i skenet av levande ljus. Det blir mysigt ;)
Vi har inget val, strömmen bryts kl 8:00, så tv´s Luciamorgon missar jag.
Det spelar ingen roll, jag är ändå så tacksam över att Krister och jag kan fika på mina bakade lussekatter och pepparkakor tillsammans.

I morgon kväll ska jag, för andra året i rad till Arken i Värnamo. Det är Värnamo Lucia som kröns.
Där är Cajsa med och sjunger tillsamman med flera andra barnkörer.
Förra året var det så bra, och jag tror det blir det i år också.

Om jag kan röra mig så pass bra, så jag tar mig dit.

Egentligen ska man väl inte berätta,en så otroligt dum grej, som jag råkade ut för ikväll. :/ :(
Jag skulle stänga balkongdörren, som efter allt regnande går jättetrögt. Och inte blev det bättre av, att jag försökte få två sladdar, från belysningen på balkongen, mellan dörren och karmen.

Ibland är man stark förstår jag nu ;)
Utan att veta vad som hänt, låg jag på golvet, med dörrhandtaget i ena handen. (här är det helt acceptabelt att skratta ;) )
Men en sak är säker. Svanskotan går knappt att sitta på, något muskelfäste i ryggen fick sig en rejäl snärt, och pang sa det i bakhuvudet.
Själv skrattar jag också, fast bara när jag tänker på den syn Krister fick se, när efter att ha hört smällen i golvet, rusade upp.....och fick se mig ligga raklång på golvet, med handtaget i näven.




Jag önskar dig en riktigt mysig och trevlig Lucia.

TCY

1 kommentar:

  1. Men fyyyyyyyyyyyyyyyyyy det kunde ju gått åt pipsvängen totalt,,,usch då. Här skrattas det då rakt inte...dumheter. Har du muskelsalva som du kan smörja på och ligga varmt?
    Kram T

    SvaraRadera