tisdag 20 december 2011

Då är pepparkaksbakning och korvstoppning avklarat för denna julen.
Tina's familj kom i lördags, och fick till sist, sina pepparkakor klara också.
De gick ut som lag tre, och sist med årets bakning. Det är svårt att i jultid pussla ihop alla tider för en familj med skolbarn.
Annars har jag en oskriven lag, att pepparkakorna ska bakas före Lucia ;)


Tre generationer, nöjda med resultatet.



Jag tror att Tina, hade allra roligast av våra "gästbagare" :D
I år var det inte bara i munnen, som hon stoppade in degen (och inte lite heller ;) )
Tydligen ska den senaste ögonmasken vara av pepparkaksdeg  !!!??? :) :)




















När bakningen va avklarad, gjorde Tina, Cajsa och jag c.a 7 meter julkorv.
Den är mums att ha i frysen.

Kreativiteten var stor vid bakbordet.
Av alla kakor som nu är bakade, är det absolut den, som Cajsa bakat till mig och Krister finast.
När hon arbetat färdigt med den, sa hon att den är till oss.
För mig säger pepparkakshjärtat otroligt mycket.
Som ett fint smycke, hänger det nu på köksgardinen.

Mormor och Morfar, hand i hand inne i det fina hjärtat.


Igår var vi och gratulerade kära storasyster, trots att det snart är en och en halv månad sedan hon fyllde år.
Talesättet, "bättre sent än aldrig", får väl gälla här.

Morgondagen går inte i julförberedelsernas tecken direkt.
 Kl 8:00, ska vi vara i Jönköping. Det blir till att gå upp i svinottan, man vet ju inte hurdana vägarna är, men jag hoppas vi slipper snö eller frosthalka.

Det blir första gången, som Kristers inopererade ICD, ska kontrolleras på pacemakermottagningen.
Hoppas den fungerar, så som den är inställd på att göra.

T.C.Y

1 kommentar:

  1. Det var en rolig kväll på alla sätt å vis *leeeeer* Men jag ser ju hur långa barnen är mot mig....bah...inte undra på att jag känner mig liten. Snön kom och i skrivande stund så är ni i Jönköping, så kör försiktigt!
    Kram

    SvaraRadera