lördag 24 januari 2015

Änglagården Snöängel

Det är inte fel att låta barnet inom sig, få komma fram ibland.

Efter jag skottat klart gångarna runt huset, fick jag ett infall att återuppleva lite av barndomens lek med snön.
En snöängel var det meningen att det skulle bli. Och det blev det, men med aningen sargade vingar.




Vänner är tysta änglar som lyfter oss på våra fötter
när våra vingar har problem att kommas ihåg hur man
flyger


Bo Grapenskog 



Alla är vi änglar med bara en vinge. Flyga kan vi – om vi omfamnar varandra!


Luciano de Crescenzo 

 

 

Jag ville så klart inte förstöra min ängel, när jag skulle försöka att ta mig upp igen. Så det tog lite extra tid......och kramsnö var det. Blev mina jeans blöta? Japp, det blev dom.

Men det var det värt ;)

 

T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar