måndag 19 januari 2015

Kärlek

Söndag = vilodag.

Det har jag tagit till vara på idag.
Jag hade tänkt mig en promenad på eftermiddagen, men ångrade mig när jag var ute och gav fåglarna mat. Det kändes, som om vinden gick genom hela kroppen, trots svag vind och plusgrader.

Efter en smakfull söndagsstek med tillbehör, som Krister lagat, lade jag mig på soffan med ett korsord. Av erfarenhet vet jag, att det så gott som alltid, slutar med att sömnen, tar överhand över korsordet. Och det gjorde den idag också. Men skall villigt erkänna att, det är skönt.

Jag vaknade av härliga röster ute i hallen. Det vat Tina och Cajsa, som överraskade. Det är så mysigt, med barn och barnbarnens spontana besök, och med mysig pratstund, över en enkel fika.




Mina älskade barn och barnbarn

ni är luften jag andas 

marken jag går på 


vinden som smeker min hud 


solen som värmer mig 


regnet som renar min själ

... jag älskar er alla.



Skriven av Inga-Britt I-B Gustafsson
















































T.C.Y.








1 kommentar:

  1. Ohhh, de korten...vill ta tillbaks en dag för varje år och uppleva det igen <3

    SvaraRadera