onsdag 28 januari 2015

Telefonsamtal

 
Vad förståndig han är, den där lilla söta björnen.

Jag "gick" visserligen inte till min, sedan länge, goa vän idag. Jag ringde.
Det är ett och ett halvt år sedan vi sist träffades, jag och Fröken Ström.

De senaste 30 - 40 åren, har det varit dåligt med kontakten oss emellan. Som det ofta  blir, när familj och arbete kommer i första hand.

Jag presenterade mig inte, hon fick lura ut vem det var som ringde. Det tog en stund, men när hon kom underfund med vem det var, kom det där härligt och glada igenkännande skrattet.

Vi pratade och pratade, och oj! vad många och roliga minnen som dök upp.
Efter en och en halv timme avslutade vi samtalet, med att lova varandra, att träffas över en fika, på något café, någonstans, inom ganska snar framtid.





T.C.Y.

1 kommentar:

  1. Åh...härligt! Se nu till att ses också...leeer. Snabbt.

    SvaraRadera