fredag 16 januari 2015

Nytt år och dags för uppdatering

Så har då Änglagårdsbloggen legat i träda i ett halvår.

Livet har under tiden gått sin gilla gång. Advent, Jul, Nyår och Trettondagshelgen är över.

Nyårslöften.....det blev det inte några i år.
Däremot har jag gjort en lista, med tio punkter, över olika mål, som jag önskar kunna uppnå.
Önsketänkande, men klarar jag en procent av punkterna, är det bättre än inget alls.
Vad de olika målen är, ja det kommer jag att berätta, efterhand som jag EVENTUELLT kommer att klara av något.
Den ena punkten avslöjar jag redan nu, "jag skall bli bättre på att uppdatera Änglagårdsbloggen, helst  varje dag. Jaja, vi får se hur det går med den saken. En förutsättning är ju att ha tillgång till internet varje dag i så fall.
Jag vill inte ha besök av några fler fulingar, så som Gudrun, Per, Sven, Svea , Egon, och allt vad de heter.

Egon, han var inte snäll mot växthuset, fast det kunde varit värre. Men jag tycker det var illa nog.






Fönsterglaset hade blåst iväg ca 10 meter. Är tacksam att ingen människa befann sig i rutans färdriktning.




I år blir det enkelt att plocka in videgrenar, när "kissarna", visar sig. "Inget ont, utan det har något gott med sig"




Hoppas nu att harar och rådjur INTE blir sugna på Magnoliaknoppar. Aningen lyxigt att täcka granen med fiberduk, men se det tyckte inte Egon. Hur vi skall få ner den, det blir en anna femma det ;)

 Ps.
Någon Välkomstbild från vinterns arrangemang i "Välkommenkorgen" vid entrén, har jag inte tagit, och nu är det för sent. Också där har Egon saboterat.
Bilden (som är tillfällig) , tog jag en av de få soliga dagar som var i december.
Det är den nyputsade kristallkronan, som ger reflexer på halmstjärnan på öppna spisen.

T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar