onsdag 21 januari 2015

Snö och "Trädets dikt"


Snö!
För första gång denna vinter, har snöskyfflarna kommit till användning.
Jag tycker faktiskt det är skönt med lite snö nu, och hoppas den vill ligga kvar ett tag. Allt blir mycket ljusare och naturen ser så ren ut.
Det var lagom mycket snö, för att jag skulle tycka att snöskottningen var skön.





 Varje årstid gör träden i naturen vackra.
Tina beskrev ett träds upplevelse genom årstiderna så fint tycker jag. Både med text och bild.
Den fick jag av henne 1980 eller 1981.





Mer lättläst.



Alla föräldrar, har säkert någon gång när barnen var små, fått tillrättavisa dem.
Jag har ett minne från ett sådant tillfälle.
Tina hade fått tillsägelse att gå in till sitt rum, som låg bredvid köket. Anledningen kommer jag inte ihåg, men teckningen som hon sköt in under dörren, till mig i köket kommer jag alltid att minnas.
Jag blev glad för teckningen, men lycklig över orden. Sekunden efter jag lyft upp teckingen från golvet och läst texten, var inte dörren mellan oss stängd längre.


Det är stort att kunna säga FÖRLÅT





Baksidan av teckningen.


 


Daterad och signerad.

TS 78-01-??



T.C.Y.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar