lördag 17 januari 2015

Det är mycket med det tekniska :)

Dagen, efter natten med CPAP-apparaten.

Som sagt, det var en del att komma ihåg, för att få min nya vän, "Masken Max" att fungera till belåtenhet.

Med risk att bli bortgjord, så bjuder jag på nattens upplevelser.
Det kändes lite obehagligt och svårt att somna med masken över näsan och munnen. När jag väl gjort det och sovit ett tag, vet inte hur länge, vaknade jag av känslan att INTE få tillräckligt med luft.
Inget konstigt med det.....jag hade "lyckats" mixtra med inställningarna, så apparaten bjöd varken på syre eller fukt till masken. Med ett litet tryck på startknappen, så var resten av natten räddad.
"Man lär av sina misstag" sägs det, så förhoppningsvis blir natten som kommer mer syrevänlig.

Vädret idag har inte inbjudit till något uteväder direkt. Men, tack vare Egons framfart tidigare i veckan, så blev det endå det. Jag strosade runt ganska länge och plockade upp allt som var synligt, av papper, plåt, plast, som legat i sorteringskärlen. Och ännu mer glas från växthuset.

Våren är på G! Lite fågelkvitter kunde höras idag. Härligt!





Julens blåbärsris och vårtulpaner, de gifter sig fint :)

T.C.Y.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar