fredag 16 januari 2015

Apparaten som skall ge en skönare sömn.

Idag var både jag och Krister "uppe med tuppen". Det hör inte längre till vanligheterna.

Kl 7:30 hade jag tid på Ö-N-H i Värnamo. Trots starka vindbyar emellanåt, fanns det inte några hinder på vägen, så vi var framme i god tid.

Efter en sömnapnéutredning, för några månader sedan,fick jag veta att jag har alldeles för många andningsuppehåll. Därför var det nu dags för utprovning av en CPAP-apparat. CPAP, continuous positive airway pressure, som är en apparat med mask som blåser in luft, skapar ett svagt övertryck och förhindrar att svalget faller ihop och det blir därför inga andningsuppehåll.



 Jag ser med spänning fram emot läggdags, eftersom det är lite pyssel med apparaten, så att den fungerar som den skall. 
Det skall nog ordna sig med den saken, bara jag vänjer mig vid att ha masken på mig. Den tillför inte bara luft utan också fukt.

----------





Årsängeln för 2014, är en fin skridskoprinsessa, med namnet "Tausend Sterne".
Tack mina älskade barnbarn, för tillskottet i min samling av Årsänglar från Goebel. 

Nu är det dags att gå till sängs, och som sig bör åter tillbaks i vårt gemensamma sovrum. Inga timmerstockar mer nu :)

T.C.Y.


1 kommentar:

  1. Bra grejer (letade efter en bild på en sånn, har samma hemma, funkar jättebra)

    SvaraRadera